Mario Weise aka Marlow ist definitiv kein Newcomer mehr in dieser Szene. Er veröffentlichte bereits eine Palette cluborientierter Tanzmusik seit 1994. Während der vergangenen 20 Jahre bezauberte uns Marlow mit Releases auf prestigebehafteten deutschen Labels, wie dem Leipziger Moon Harbour Recordings, dem Berliner Label Konsequenz oder dem Hamburger Room With A View, um nur ein paar zu nennen. Jetzt ist es an der Zeit die Karten neu zu mischen und Marlow bei Sonar Kollektiv willkommen zu heißen. Nach seinem Remix für das kürzlich erschienene *Re-Set* von Alex Barck feat. Pete Josef, präsentiert er nun seinen ersten richtigen Release auf dem Berliner Label. *Backroom* ist ein verspieltes, bassgesteuertes Sing-Along im Gewand von leichtfüßigem Pop/House, was eher auf der heimischen Anlage oder dem iPad erklingen wird und definitiv grenzüberschreitend die Funkhäuser okkupiert. Die B-Seite beinhaltet einen weiteren herausragenden Track, der den myteriösen Namen *L4L (Vertigo)* trägt.
Mario Weise, better known as Marlow, is no newcomer to this game. He's been releasing a tirade of quality club orientated dance music productions since 1994. Over the last twenty years he favored us with several releases on prestigious German house/techno labels like Matthias Tanzmann's & Andre Quaas' Leipizig based Moon Harbour Recordings, Berlin's Konsequenz label and Hamburg's Room With A View imprint, to name just a few. But now it's time to give the cards a shuffle and welcome Marlow on Sonar Kollektiv.
After his recent remix of Alex Barck's “Re-Set” (featuring Pete Josef) he now presents his proper first release for the Berlin label. “Backroom” is a joyous bass-driven sing-along pop/house hybrid that will be more at home on your living room stereo and your iPod and will surely get radio play all across the borders. It's also the perfect vehicle for Pete Josef's exquisite tonsils and lyrics.
On the B-Side we're treated with another stand-out track by the enigmatic name of “L4L (Vertigo)”. This time Comixxx' partner in crime Dominik “Knixx” Wirth grabs the microphone and delivers a mellifluous performance over a electro-funky instrumental reincarnating west coast funk by let's say The Egyptian Lover in an ultra-vibrant fashion. The production is so catchy you will be more than pleased to find the instrumental as a bonus track. And even more so, on the digital release is a different, live version of it. If you don't own a lowrider to pump this banger in, you'd better purchase one to give this release it's full respect.